Monday, October 10, 2011

Dags att bryta mönster.

Livet knallar på i lugnt gemak. Vardagarna flyter på och helgerna är fyllda med festligheter.

Låter nästan som en drömtillvaro, men riktigt så är inte fallet. Mitt liv är för tillfället fylld med tomhet och saknad på grund av en sambo som befinner sig i Indien, där internetuppkopplingen är lynnig och postgången likaså. Hemmet känns som ett svart hål som suger energin ur mig och katterna svarar inte på tilltal hur jag än frågar dom saker (Och tur är väl det. Den dagen dom börjar prata så är det dags för mig att läggas in).

Försöker fördriva så mycket tid som jag bara orkar på gymmet där kan jag omvandla mina negativa sidor till bränsle… och det fungerar helt ok .

Det som sabbar det hela lite är dom trevliga helgerna fyllda med tjo och tjim. Trots att man planerat att inte gå på någon fest, så står man där likt förbannat med en öl i näven på lördagskvällen (Visst, man kan gå på fest utan att dricka alkohol, men det är lättare sagt än gjort). Och på detta sätt är det helg efter helg.
Jag vet att det inte bara är jag som tröttnat på dessa slentrianmässiga fester som egentligen lite ger så mycket mer än ångest dagen efter. Missförstå mig rätt nu, jag gillar mina vänner och jag gillar den sociala biten av fester, men borde man inte bryta mönstret snart och hitta på något annat? Jag tycker det i alla fall.

No comments: