Tuesday, February 10, 2009

Hymn to the Immortal Wind

För ett tag sedan fick jag hem skivan Hymn to the Immortal Wind med dom eminenta post-rockarna Mono.
Av någon märklig anledning så glömde jag bort skivan men igår när jag kom hem från träningen så hittade jag den! Jag som i flera veckor lidit av en svår musiktörst och så har jag hela tiden suttit på denna underbara skiva.
Fick precis samma känsla av denna skiva som jag fick av konserten med Mono den 13 November 2001. Ni som var på Blå vet vad jag menar.


Precis nu som då var jag helt oförberedd på vad som väntade mig. Pang! – Jag gick ner i backen för räkning! Skrammel, gitarrer, trummor och stråkar samsas på ett märkligt men underbart sätt. Detta är fan i mig toner som får mig att smälta! Toner som får en att fly vardagens tråkigheter.

För er som inte har upplevt det japanska bandet Mono så rekommenderar jag en provlyssning på hög volym!

Dagens låt:
Mono - Ashes in the Snow

No comments: