Tuesday, February 03, 2009

Mini blev Maxi.

Ny månad – Nya äventyr.
På tal om äventyr så hade jag en fantastisk helg.
Började helgen redan vid lunchtid i fredags (bara en sån sak kan göra helgen fantastisk). Anledningen till detta var att jag och Vero skulle ha en mini weekend i Stockholm. Så fort vi kom till den kungliga huvudstaden så checkade vi in på hotellet, tog oss varsitt glas Leth Grüner Veltliner som visade sig fungera utmärkt trots avsaknaden av mat. Vinet var torrt, citrusfyllt och pepprigt och till råga på allt så var det inte förstört med priset heller! 69 pix är billigt gott folk! När vinet väl var slut passade vi på att ta oss en sväng till Judits trevliga butiker innan det var dags för Topboy – En huliganberättelse.

45 minuters övertygande monolog om våld, fotboll, firmor och känslor med tillhörande koreografi. Det kanske inte låter så upphetsande men denna föreställning fångade verkligen mig. Har ni chansen att se Topboy så ta den.

Efter den intensiva föreställningen så gick vi till Örtagården för att fylla våra magar med lite mat - Eller lite och lite… vi fick ta del av en fin-fin vegetarisk buffé. Mätta och belåtna vandrade vi till Götgatan för lite dryck och mående. Efter några öl och vodka så kände vi oss klara med fredagen. Sweet!

Lördagen blev en typiskt gå-på-stan-dag förutom att Vero släpade med mig till Centralbadet. Jag är innerligt glad över att hon gjorde det för det var riktigt kanon. Att få simma, bubbla, basta och som lök på laxen få dricka vin mellan varven är kalas! Mera sånt säger jag bara.
När vi var klara med shoppingrundan så skulle vi enligt planerna dra till Kungsholmen för lite festligheter men trötthenen tog över och vi bestämde oss för att ta tåget hem istället. Klokt val för då slapp man vakna upp och möta söndagen med skallebank. Istället så var jag och tvättade ”Cittran” och sedan gick jag ner till gymmet...

Dagens låt:
The Jam – In The City

6 comments:

Carl said...

Killen med koll! Men hur i hela friden lyckades du inmundiga på dryck Centralbadet? Får man det där?

Ankaret said...

Dom har en servering där dom säljer mat och dryck. Helt klart ett mående till ställe. Ska vi inte ta en tur dit nån helg?

Anonymous said...

hojta nästa gång du är i stan. vore najs med en kaffe eller ett glas vin. kram.

Ankaret said...

Hejsan Miss Wister! Jag lovar att jag skall hojta till. Vore faktiskt trevligt med en fest också. Sugen? Jag bangar inte.

Anonymous said...

absolut! jag bangar inte fest. vi får styra upp nåt helt enkelt. antingen i estockholmo eller i tuna. huvudsaken är festen.

jag håller med dig i åsikterna ovan; korgis rules!

auf wiederhören!

Carl said...

Tim - jag är som brallan - på!