Wednesday, April 22, 2009

Nu tar vi nya tag!

Cykelåret 2009 har börjat och det med besked.

Har beställt ett 5-pack innerslangar (Michelin, Airstop, 700x18-23 med 40 mm racerventil) samt kedjespännare (
Shimano Alfine black on black) till min Scott Blackstone SS.

Eftersom suget efter en fixie varit stort enda sedan jag sålde min Raleigh så började jag sondera terrängen efter en ny rackare.
Det tog inte lång tid innan jag hittade en riktigt trevlig 23” ram som skulle passa perfekt till ett fixie bygge.
Ett par mail senare så var affären klar och till min stora glädje så blev det inte bara en naken ram utan även vevar och lager (Campagnolo).

Nu återstår bara att hitta en sadelstolpe, Brooks sadel, styrstam och ett trevligt styre innan man kan göra gatorna osäkra igen.
Under tiden får ”scotten” få slita hund…

Bild och fakta om nyfördärvet:

Crescent Super Continental 90320 (ca. 1980)
23" - el. 57,5 cm (c-T), längd ca 56,5 cm (c-c)
Fransk gänga för vevlager

27,0 mm sadelstolpe
125 mm bakgaffel,
100 mm framgaffel.
Reynolds 531 rör
Campagnolo gaffeländar med just.skruvar.

Dagens låt:
The Catholic Comb - Vampire Life

No comments: