Friday, August 05, 2011

Det tar sig, sa mordbrännaren.

Igår så tog jag bort den sista förbannade färgen från ramen.
Blir mer och mer sugen på att bara klarlacka den så man ser den härligt patinerade och slitna ytan.


Eftersom den gamla kedjan var för kort så var jag tvungen att åka och köpa en ny. När jag skulle kapa upp den nya kedjan upptäckte jag att den inte var kompatibel med min framklinga. Snack om orutin att inte kolla en sån sak innan man drar iväg och köper nytt. Med tanke på detta så blev det ingen provtur med cykeln… Den provturen tänkte jag spara till idag. Var till Cykelcenter och köpte mig en ny kedja som är av rätt sort och ett par extra kedjelås ifall jag behöver förlänga den. Får väl se om jag lyckas bättre idag.
EDIT:
Efter jobbet åkte jag till "Viken" för att ta mig en titt på cykeln.
Nya kedjan sängdes snabbt på och sedan tog jag första provturen med skrotet. Cyklade från Solvik till Eskilstuna. En nätt resa på 8,5 km och tro det eller ej, men allt lirade fint.
Nu står den i trappen och väntar på nya äventyr.

No comments: