Friday, October 05, 2007

Close encounters 2.0

Igår kväll var jag med om något sjukt!
När jag var ute på min lilla motionsrunda med cykeln passade jag på att svänga in till Solvik för att lämna ett dokument till mina föräldrar.

Jag svängde in på den kolsvarta vägen och försökte mig på att fokusera på att inte cykla ner i diket. När jag nästan var framme hos mina föräldrar blir jag väckt ur min dvala av att en gigantisk älg hoppar ut ur skogen och springer över vägen! Det sjuka var att älgen hoppade ut ca. tre meter framför mig!
Mäktigt som tusan, men samtidigt kan jag inte låta bli att fundera på vad som hade hänt om jag cyklat in i skogens konung… Hade älgen lackat ur? Hade jag skadat mig? Hade det varit som att ge älgen en stor kram? Ja, inte vet jag… Det jag dock är säker på är att jag inte vill krocka med något av den storleken, vare sig jag sitter på en cykel eller i en bil.

Dagens låt:

Rogue Wave – Like I Needed

Trevlig helg på er gott folk!

/TJ Ank

3 comments:

Jimmy said...

ståtliga djur, morfar hade oxå en close encounter med ett par älgar som var o mumsade på hans veggies på landet, den skurken kastade sten på dem. älgarna tittade länge på honom o sen lunkade de lugnt iväg..tror inte de var så rädda för honom

Anonymous said...

Jag skulle må som en liten kattunge om jag hade fått se din snopna min när älgen äntrade vägen. Synd att du inte hade kameran redo. Man ska se upp med älgar. Stora som jävla ubåtar!

Ankaret said...

Faktum är att jag skulle kunna ge en rätt stor slant för att se min egen min när älg helvetet fladdrade upp på vägen! Hoppas jag slipper vara med om detta igen...