Friday, October 26, 2007

Sömnbrist & packade sardiner.


Konserten med Mark Kozelek var verkligen till behag.
Höll dock på att somna när Promise And The Monster spelade.
Inte för att hon är dåligt på något sätt och vis, utan för att jag helt sonika var trött.
Så fort Mr. Kozelek äntrade scenen så blev jag genast piggare.

Även fast han inte körde dom mest klassiska låtarna med Red House Painters så var jag nöjd… speciellt med hans nya låtar!

Efter konserten så knallade vi in till baren och tog oss ett par öl innan vi gick vidare till Indigo, som kvällen till ära var helt ”sardinburksfullt”! Vi kunde snabbt konstatera att det inte var någon idé att försöka sig på att ta sig fram till baren så vi fortsatte våran färd mot Storstad.
Ett par öl senare så bestämde vi oss för att knalla tillbaka hem till Danne och Linn.
Väl hemma hos dom så slank det ner ett par bira till innan det var dags att nanna kudden.

Dagen efter så gjorde vi stan så gott vi kunde. Inget är så skönt som att vara ledig mitt i veckan!
Utöver min lilla Stockolmsresa så har det inte hänt så mycket.
Har visserligen impulsshoppat lite men det är inte värt att ta upp här…

Till helgen hoppas jag att det händer något roligt.
Vill inte sitta hemma och uggla en helg till.

Dagens låt:
Radiohead - Wierd Fishes/Arpeggi

BTW. så var det sjukt dimmigt imorse när jag knallade till jobbet. Det var en riktigt läskig vibb över det hela...

Trevlig helg!

/TJ Ank

4 comments:

på femte våningen said...

Ruskigt bra låt att hedra dagen med. Eller varför inte hela helgen?

på femte våningen said...

By the way. Er STHLMvistelse var inskriven i boken sedan länge men jag har jobbat mellan 8-23, jösses nästan seven-eleven, hela veckan. Hör av er nästa gång ni kommer upp så slår vi glasen ihop.

Anonymous said...

Vad impulsshoppades måntro? B-v? Ett paket 7"-spik? Hjalmar Brantings memoarer på talbok? May I?

Ankaret said...

Ja du Calle... Jag har köpt mig en ny innermatta till "Goffen".