Friday, March 28, 2008

Allt du hört om Tuna stämmer.

Efter lite påtryckningar så gav jag mig till vika och tog på mig mina träningskläder och gav mig ut på en liten joggingrunda. Med tanke på att det var ett tag sedan jag var ute sist så kändes det väldigt tungt i kroppen och i lungorna. Konstigt vore det annars med tanke på mig livsstil den sista tiden.Har säkert lagt på mig 10 kg sedan påsk! Haha!
När vi väl börjar närma oss Tunafors vårdcentral så ser vi en ambulans och en polisbil utanför en port. Tänkte inte mer på det utan försöker fokusera på att ta mig runt dom fem kilometer som ”vilstarundan” är på. Under rundan får vi bekanta oss med rådjur som inte tycktes vara skygga för fem öre. Några bricanyl-puffar senare är vi hemma och jag passar på att kolla nyheterna på nätet.
Vad är det då mitt öga skådar om inte att det skett ett mord i Eskilstuna!
Ännu ett vansinnesdåd som sätter Eskilstuna på kartan… Suck!


I dag är det som bekant fredag igen med allt vad det innebär. Själv tänkte jag prova på lite vin i kväll. Kvällens viner som skall testas är Riesling "Hugel" och Fleur du Cap Unfiltered, eller så blir det bara en flaska Rully med tillhörande taleggio som tillbehör.
Kan bli en trevlig kväll, speciellt om vi stannar kvar i Eskilstuna och senare på kvällen går till Raw för att se Ida Maria.

På lördagens schema står Stockholm, Dramaten, vegetarisk mat och ett herrans mående.

Dagens låt:
Sunset Rubdown - Winged Wicked Things

Trevlig helg!

/Styret Apansson

No comments: