Monday, March 10, 2008

Äntligen måndag igen.

Det är härligt med måndag, speciellt när man inte får någon lunch och när det regnar katter och hundar - Härligt!
Tur att man hade en fin-fin helg.
Tack alla ni som ville komma till oss för lite vin och tilltugg. Det var sjukt trevligt.
Jag var ordentligt mör igår, men det var det värt.

Tyvärr så kan jag inte lägga upp några bilder från kvällens festligheter då en viss fröken, som jag inte tänker namnge, råkade radera hela minneskortet...


Banåkar säsongen närmar sig med stormsteg. Måste försöka få "goffen" att rulla igen.
Som tur är "surkålens" bromsar snart redo för montering igen.
Eftersom jag håller på att renovera upp bromsarna så passade jag även på att leka den lille kemisten i garaget. En hink med vatten, några påsar citronsyra, sedan är det bara att slänga ner skrotet som man vill skall bli fritt från rost.
För att ni skall se hur fint det funkar bjuder jag på ett par bilder.*

Före - Rostiga och fina:


Efter - Snart redo för lack:

2 comments:

Ronnie said...

Tackar själv! Det var trevligt värre. Ångrar lite smått att jag inte stannade kvar och spelade spel, faktiskt...

Så citronsyretricket funkar bra, alltså?
Har ju hört om det, men aldrig om någon som faktiskt använt sig av det...i alla fall inte med godtagbart resultat. Kanske vore värt att testa på mitt svänghjulsskydd! Har ändå funderat på att skaffa nytt sådant till sommaren.

Ankaret said...

Bara att köra på Ronnie!
Snåla inte med citronsyran bara och borsta av med stålborste eller nåt liknande ibland. Med tanke på hur mina ok såg ut så vågar jag säga att det fungerar lika bra som elektrolys. Tar lite längre tid dock.