Tuesday, May 27, 2008

Impulsköp!




Solen skiner och jag blir mer och mer sugen på att cykla!
Vill verkligen kryssa bland bilar i stan, men eftersom jag fick för ett punktering på ett av mina tubdäck för ett tag sedan så går det inte! På grund av att tubdäcken ska limmas på fälgen har jag inte orkat med att fixa det. Känns som att tubdäcken är lite för känsliga för att användas på en vardags/buscykel så jag impulsbeställde en uppsättning kanttrådsfälgar samt en lite stöddigare kedja!

Ska bli ett sant nöje att montera nya fälgar, däck och kedja på Scotten och sedan få cykla sig trött.




2 comments:

Anonymous said...

"Kryssa bland bilar i stan" - Det måste vara jobbigt i den enorma staden Eskilstuna och alla bilar där... =) Klart killen ska ha grövre däck! Själv inväntar jag att en fin mtb ska komma upp med skamligt lågt pris på Blocket, då ska jag ta mig fan köpa! Peace & love & iso pylly

Ankaret said...

Hahaha... Calle my man!

Med tanke på att herrn vägrar dyka upp i Tuna så är du nog inte medveten om hur värdelöst trafiken flyter i stan och att det faktiskt finns en hel del trafik här. Det är rent skandalöst dåligt planerat så det är verkligen ett nöje att jävlas med bilisterna som står stilla. Fattar inte varför inte flera går eller cyklar i Tuna med tanke på att det både går fortare, sparar på miljön och pengarna.

Ang. däcken så kommer jag inte att köra så mycket grövre däck. Tänkte gå upp en dim. bara...