Thursday, May 22, 2008

Låt oss be!




SupremeMasterTV hade en underbar annons i gårdagens DN.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta? Trots att vi lever i ett modernt samhälle så får man som vegetarian dagligen förklara och stå till svars för varför man valt bort kött, fisk, skaldjur och fågel som föda.

När SupremeMasterTV sedan slår på stort och smäller upp en halvsida i DN:s kulturdel med tillhörande citat, en dos av andlighet och tips på hur vi gör världen bättre gör det ju inte saker och ting direkt bättre.

Flera av tipsen i annonsen är verkligen relevanta men när man börjar blanda in religion och andlighet så ringer i alla fall mina varningsklockor!
Om Svenne Banan hade en lätt vriden sinnebild över hur miljövänner och vegetarianer är lär ju inte den bilden bli bättre av dylika annonser, eller vad tror ni?

Av någon anledning får jag samma känsla av denna annons som jag får när jag tittar på Öppna kanalen när dom sänder sina Bahá'i program...

Undrar om dom använder sig av samma reklambyrå? Av kvaliteten att döma gör dom nog det. Och vem tusan är den blonderade inuiten på bilden?

Nej, nu har jag inte tid med detta tramsande.
Jag ska sätta mig och be tills världen blivit bättre.
Tror banne mig att jag ska ta fram några kristaller också…

Dagens låt:
Äh… skit i det, jag hummar istället och om jag har tur så går jag i trans och börjar tala i tungor.

No comments: