Tuesday, September 02, 2008

Hokus-pokus.


Helgens hemmapysslande gick bra.
Vi bytte ut vår gamla diskho mot en betydligt bättre dito.
Nu har vi en dubbelho med tillhörande avrinningsyta till förfogande. Passade även på att slipa ner ek-bänkskivan och slabba på oljevax. Det blev otrolig skillnad på både färg och struktur!
Nu får vi hoppas att den tål väta och metallföremål bättre för innan var den totalt värdelös.

Sedan gick vi vidare med borrmaskinen och borrade en hel del nya hål i både hallen och garderoben. För er som inte känner till det så har jag lite fobi för att borra i väggar sedan jag råkade klippa en elledning för några år sedan. Hahaha! Nu sitter iallafall tyget och skohyllorna på plats.
Jäklar vad skönt det är att slippa se alla skor på hallgolvet och verktygslådan m.m. ovanför garderoben.
Trolleri när det är som bäst helt enkelt.

Vill även passa på att tacka far för hjälpen! Det är kanon att ha en händig person till förfogande...

Dagens låt:
Oasis - Falling Down (The Chemical Brothers Remix)

Idag ramlade min nya Peltor G6:a (bakad 2008-08) in på kontoret också.
Den förra jag köpte var lite för liten för mig så jag bestämde mig för att beställa en ny rackare som var en storlek större.
Nu återstår bara att köpa en touringskärm istället för skärmen som följde med, sedan är den komplett!


/TJ Ank

No comments: