Thursday, September 25, 2008

Klappat och klart.

Som ni kanske känner till så har vi letat efter en bil som motsvarar våra krav gällande bränsleförbrukning, körglädje och storlek en längre tid.

Provkörningar har passerat och bilar strukits ur listan i en sakta men säker takt.
Efter att ha provkört Citroën C1 så bestämde jag mig för att låta Vero prova kusinen Peugeot 107.
Sagt och gjort knallade vi till vår lokala bilnasare för att ta oss en titt.

Efter att vi väl fick kontakt med säljaren tog vi ut den lilla ärtan på en rejäl provtur. Både Vero och jag var eniga - En sån skulle vi ha!
Den motsvarade helt enkelt våra kriterier någotsånär bra.
Döm om vår förvåning när det verkade som säljaren inte var överdrivet sugen på att sälja en bil till oss. Fick inga klara priser och allt verkade lite luddigt. Tror inte att han insåg att vi var seriösa helt enkelt.


Ett par dagar senare ringde jag säljaren och undrade om han tagit reda på gällande priser, servicekostnader m.m. vilket han som tur hade.
Slutpriset för en 107:a med komfortpaket och vinterdäck slutade otäckt nära priset för en Toyota Aygo med liknande utrustning så jag tackade för mig och vände mig på skoj till Citroën för att se vad dom kunde göra åt saken.

Några minuter minuter senare var priset nedprutat med en så pass stor slant så att det var bara att slå till. Inte nog med att priset blev avsevärt mycket lägre, dom ”bjussade” på stänkskydd runt om också. Tack och bock.
För att inte tala om bemötandet av säljaren! Sjuk skillnad mot "pugge-handlaren"

Igår efter jobbet tittade jag alltså in hos Citroën och gjorde en beställning på en femdörrars Citroën C1 i den underbara kulören Vit Lipizan!

Vi får väl se om vi kommer att bli nöjda med den vita C1:an när den väl dyker upp om 8-10v



Dagens låt:
The Dears -
Dream Job

3 comments:

Ronnie said...

Shit, vad kul. Grattis!

Fast den lär väl aldrig kunna en slå en Ka? ;-)

Ankaret said...

Nej en sportvagn av Ka:s kaliber rår den inte på! Men, men...

Carl said...

Cittrapappa once again!