Tuesday, September 16, 2008

Tala är silver, tiga är guld.

Helgen var en riktigt lugn tillställning.
Fredagskvällen tillbringade jag framför dator som värsta nörden. Givetvis så slutade det med en regelrätt nostalgifest med öl och gamla musikvideor. Var ett par svängar till tvättstugan också…

Lördagen startades rätt tidigt med sedvanligt helgfrukost.
Efter det stod födelsedagsfika på schemat. När väl mor, far och mormor åkte hem drabbades jag av en mäktig migränattack som sänkte mig totalt.

Söndagen påbörjades lite lagom lugnt eftersom jag fortfarande hade lite ont i skallen. När väl huvudet kommit i fas med resten av kroppen tog vi oss en joggingrunda. Väl tillbaka hemma så han jag bara sanera mig innan det var dags för mig att gå till en tillställning som jag inte direkt var sugen på.
Ja, jag kan rent ut sagt säga att jag nog hellre haft migrän igen för att slippa det. Det jag var så osugen på var bugg! Japp, ni läste rätt! BUGG! I något svagt ögonblick någon gång på fyllan hade jag kläckt ur mig att det skulle vara kul att kunna dansa. Eftersom Vero är en rackare att snappa upp grodor som kommer ur min mun så fick jag en buggkurs av henne i födelsedagspresent. Tack och bock.
Som den finne jag är så skulle jag gärna vilja lära mig tangons ädla konst, men bugg! Hallå!
Det var bara att, slokig och jävlig, knalla till kurslokalen och göra sitt bästa. Helt ärligt så var det inte så tråkigt som jag trodde det skulle vara. Jag rent av skrattade många gånger och kunde känna lite glädje åt att lära mig nåt nytt. Nästa söndag är det dags igen. Vi får väl se om jag tycker att det känns bra då med.
Jag har i alla fall lärt mig att jag inte ska glappa med min stora käft… i alla fall inte om Vero är i närheten. Hahaha!

Idag ska jag åka till Hallstahammar för att kolla in vår nyinförskaffade racerbil.
Bilen i fråga är en klassik bil i motorsportsammanhang, nämligen en Ford Sierra 2,0 DOHC 4x4!

Japp, vi snackar fyrhjulsdrift med allt vad det innebär! Brum-brum!

Innan jag åker till ”Hallsta” tänkte jag svånga förbi Fiat handlaren i Västerås. Jag tänkte kolla om deras ”miljöbil” kan vara något för oss.
Den som lever får se. :-)

Dagens låt:
XX Teens – The Way We Were

/TJ Ank.

No comments: