Tuesday, October 28, 2008

Cykel + Vin = tummen upp!

Rejsa-kryssningen tog hårt på min arma kropp!
Förbannade allt som hade med alkohol att göra fram tills denna helg.


Sakta men säkert blev jag nyfiken på ”cykelvinet” jag råkade få med mig ett par flaskor av… Sagt och gjort korkades en flaska Cono Sur Organic Cabernet Sauvignon/Carmenere 2007 upp lagom till middagen i lördags.

Det första som slog mig var den rika doften av röda bär, jordgubbar och en lättare ton av fat och häst!

Smaken var koncentrerad med en hel del röda bär, jordgubbar och plommon. Tanninerna var angenämt mjuka och eftersmaken levde kvar tills det var dags att fukta strupen igen. Gott och väldigt allround.

Med tanke på att der ringa priset jag betalade för vinet och med tanke på att det var ett ekologiskt vin så måste jag säga att det var ett fynd.
För den som är sugen på att prova detta vin så finns det på beställningssortimentet hos stora satan.

Skål!

3 comments:

Carl said...

häst?

Ankaret said...

precis... du har väl luktat på en häst.

Carl said...

Undviker hästar pga allergi. Jag tyckte det lät så festligt bara, med ett vin som luktar häst och grejer.