Monday, January 19, 2009

Relativt.

Helgen vecka 3 var en relativt trevlig helg.
Fredagen var lugn som en filbunke. Jag passade på att köra ett tvåtimmars pass efter jobbet innan jag släpade mig hem. Kvällen avslutades hemma hos Peppe där vi spelade Buzz och drack lite öl (alkoholfria i mitt fall).
Mycket trevlig fredag även om jag var mer än trött...



Eftersom fredagen var lugn så påbörjades lördagen rätt tidigt.
Det blev en rejäl frukost innan vi gick ner till biblioteket för att låna lite reseböcker. För er som inte känner till det så planerar vi en liten resa till hösten (Transsibiriska till Peking, sedan rundresa i Kina för att sedan avsluta det hela med en tur i Japan).
Eftersom man redan har resefeber så är det skönt att kunna förlora sig i Lonely Planets underbara värld. När vi var klara på biblioteket så var båda sugna på sushi så vi gick raka vägen till vår lokala sushi restaurang och stillade vårt sug. På kvällen orkade jag inte längre stå emot mitt bubbelsug så jag krokade upp en flaska. Givetvis så var den flaskan defekt så det vara bara att korka upp en till. Den var mycket bättre och tillfredställelsen var hög. När bubblet var slut i flaskan så gick vi ner till biskopen och drack ett par öl tillsammans med Maria och Peter. Det var trevligt men eftersom jag inte druckit så mycket den sista tiden så kände jag verkligen av det jag inmundigat på ett sätt jag inte var möjligt. I alla fall inte med tanke på mängden.

Söndagen var som ni förstår en pina till en början. Jag hade huvudvärk och mådde allmänt dåligt. Efter att jag fått i mig paracetamol och en rejäl frukost så började livet åter kännas bra vilket var bra med tanke på att vi skulle åka till Torshälla (Ebelingmuseet) och titta på Brutus Östlings ”Kaxiga fåglar”. Fotografierna var riktigt, riktigt fina! Gå se utställningen om ni har möjlighet.



Efter utställningen gick vi en liten tur i Torshälla. Turen blev en riktigt nostalgitripp… Jag gillar Torshälla! Frusna satte vi oss i bilen och styrde näsorna mot Glömsta där maten stod på bordet och väntade på oss.
Det var ett nöje att få sleva i sig varm löksoppa och sakta känna kroppen tina upp. När vi väl tinat upp och blivit mätta var det åter dags att dra sig hemåt igen. Kvällen var, som sig bör, väldigt stillsam. Det blev lite TV, bläddrande i reseböcker och en Virgin Mary som pricken över I:et.

Som sagt - Helgen vecka 3 var en relativt trevlig helg.

Dagens låt:
Lost In The Trees – Time Taunts Me.

PS. Idag lämnade jag in C1:an för lack. Ska bli intressant att se om dom klarar av att göra ett bra jobb. DS.



No comments: