Thursday, January 08, 2009

Tappat gnistan.

Även fast jag skrev att man skulle ta nya friska tag och se till att 2009 blev ett bra år så överskuggas jag av en lättare ångest och apati.
Ingenting känns roligt för tillfället. Istället för att umgås med mina medmänniskor tycker jag att det är skönare/lättare att vara ensam och sluta in sig i sina tankar.
Det är nog tur att jag har en lös överenskommelse med Ronge att vi ska släpa oss ner till gymmet några gånger i veckan för annars vet jag inte om jag skulle palla med att umgås med folk.
Igår var en av dessa dagar, så jag packade väskan efter jobbet och knallade vackert ner till gymmet. Dagen till ära var det folk där så jag fick snällt sätta mig på träningscykeln istället för att springa på löpbandet. Med tanke på vad julen gjorde med min kropp så var det nog lika bra. Efter uppvärmningen så var det dags att försöka döda lite negativa tankar och aggressioner med hjälp av vikter. Även fast det gick tungt så gick jag hem som en gladare man. Imorgon är det dags igen att ”mota Olle i grind”, och vem vet, jag kanske är en smärtare och gladare tjomme snart om jag ser till att gå ner till gymmet kontinuerligt. Den som lever får se.

Dagens låt (som får mig på riktigt bra humör är):
Jabali Afrika - Stranger

2 comments:

sugplopp said...

...å snart kan du hoppa upp på jonnen igen. Bit ihop nu, lite sisu, far fasen...

Carl said...

Det blir bättre, man. Promise!