Wednesday, June 20, 2007

Alleyrat

Så har det äntligen hänt!
Min Raleigh aka ”Alleyrat” saknar numera växlar och kan titulera sig som singelspeed!

Med hjälp av min finurliga fader så öppnades baknavet upp och gjordes rent, växelkassetten strippades på drev, ett framdrev avlägsnades och lite slipjobb utfördes, sedan var det dags att testa skrotet. Premiärturen var nervpirrande men gick överlag bra (en hoppad kedja bara).
Firade det hela med att cykla från Solvik till stan. Nu återstår bara att köpa en ny kedja så jag kan avlägsna växelväljarna sedan är den clean och fin!

Kommer dock att behöva köpa nya fälgar och nav i framtiden då jag vill ha kantrådsfälgar både fram och bak, men tills dess får detta duga.

Dagens låt:

Peter Bjorn & John - Amterdam

3 comments:

Anonymous said...

men alltså, är inte såna dära cyklar sjukt obekväma att åka runt på?

Ankaret said...

Nej för tusan! Varför skulle dom vara det? Man sitter skitbra på dom och sedan får man upp en riktigt bra fart också! Toppen med andra ord!

Ronnie said...

Shit, så värt...saknar min 80-tals racer. :-(