Wednesday, June 13, 2007

Hmm...

Var tvungen att sluta jobbet lite tidigare igår bara för att hämta upp katten från djursjukan.
Efter att ha slantat upp för vistelsen så åkte jag hem för att jobba lite med "kundtillfredställelsen" jag håller på med. Innan jag startade upp datorn så släppte jag ut katten ur buren.
Snacka om att det var en rolig syn att se en ”frillan”, som dagen till ära hade blivit rakad och sövd, vingla fram! Fritz var packad som en gris kan man säga. Han försökte sig på att gå men det slutade gång på gång med att han ramlade. Efter ett gäng försök så däckade han på golvet. Stackars liten.


När väl Vero kom hem så åkte ut till garaget för att byta oljepump på Golfen.
Sagt och gjort så påbörjades jobbet genom att tömma ut oljan, skruva bort sumpen och sist men inte minst skruva bort den gamla oljepumpen. Herre jävlars vad sliten den gamla pumpen var.

Den var repig och allmänt trött så den förpassades till skrotlådan!
Av bara farten så smälldes den bättre, begagnade oljepumpen på plats …sedan var det bara resen kvar innan jag kunde starta upp skrotet igen. Motorn startades upp och oljetrycklampan slocknande direkt. Jag passade även på att kolla oljetrycket innan jag baxade ut bilen på gatan igen.

Allt verkade frid och fröjd så jag lastade in min racercykel och körde in till stan i sjukt lagligt tempo, allt för att vara på den säkra sidan. När jag parkerat bilen och lastat ur cykeln så upptäcker jag att det är en pöl under bilen! Jahapp… så var det dags igen!
Denna gång så var det en kylarslang som inte trivdes med sin tillvaro och helt sonika sagt upp sig med omedelbar verkan. Tackar som fan!
Nu var det inte värre än att jag kunde köra tillbaka till viken och ställa bilen där igen till jag hittat en ny kylarslang.

Dagens fråga:
När skall jag bli av med förbannelsen som ligger och vilar över mig?

Dagens låt:

Queens Of The Stone Age – Into The Hollow

No comments: