Monday, June 25, 2007

Midsommar 2007

Hela mitt midsommarfirande höll på att gå åt fanders med tanke på att min kropp inte orkade kämpa emot förkylningsinkräktarna! Dagen innan midsommar så hade jag lätt feber och mådde allmänt kasst. Som alla vet så är sömn riktigt bra medicin, så jag försökte mig på att sova bort skiten!
Dagen efter så mådde jag märkbart bättre men jag led fortfarande av huvudvärk och svettningar! Pumpade kroppen full med värktabletter och sedan försökte jag glömma bort förkylningen. Måste säga att det gick helt okej. När vännerna började ramla in runt 15 tiden så mådde jag riktigt bra, dock så var min röst näst intill bortblåst. Vi gjorde bål av Pimm´s, fruktsoda och frukt, kokade potatis m.m. innan det var dags att sätta sig till bords. Dagen till ära var långbordet dukat inomhus eftersom vädret var lite för ostadigt. Maten smakade utsökt, snapsen likaså och sällskapet var det bästa man kan tänka sig!
När väl våra magar var sprängmätta och snapsen var i våra blodomlopp gick några ut på terrassen medan andra stannade inne. Dom om min förvåning när jag blickar ut mot terrassen och får se att hela gänget står med rövarna ute!
Dom ville visst önska grannarna mittemot en glad midsommar eller nåt! Hahaha!
När väl folk sansat sig så var det dags för lite obligatoriska midsommar lekar.
Får passa på att tacka för en trevlig tipspromenad, skedtävling m.m.
Lite senare dök även en PS2:a upp (tack Peppe). Givetvis var den laddad med singstar till allas glädje! Genast var sångtävlingen igång och det med råge, för efter ett tag så var det någon som sjöng sönder en mikrofon, hur man nu lyckas med det?
Resten av kvällen var förhållandevis lugn. Visst var volymen väldigt hög stundtals men det var ingen överdriven fylla att tala om. Folk började redan droppa av runt 24 tiden och dom sista tappra riddarna gick hem någon gång runt 4 snåret. Jag och Vero avslutade firandet med att dricka te och titta på soluppgången.

Här följer lite random bilder på spektaklet – Foto Ida Alander:

































































No comments: