Tuesday, June 26, 2007

Overkligt.

Gårdagen bjöd på ett och annat intressant!
Efter jobbet så åkte jag till Västerås för att köpa mig en ny cykelkedja, kedjeknäckare m.m.
På vägen hem händer det något obehagligt. Cirka 150-200 meter innan avfarten till Eskilstuna så ser jag bara ett stort moln, varvid alla tvärnitar! När bilarna väl står still så ser jag en lastbil ligga rätt över vägbanan! Det tar inte många sekunder innan jag ser att dragbilen fattar eld och börjar brinna något överdjävligt! Eftersom det redan var en hel del människor framme och hjälpte till så vände jag bilen och körde Sigtunavägen hem.
Väl på väg hemåt igen så går det upp för mig vad det egentligen var som hade hänt…
Med tanke på att krocken inträffade bara 3-4 bilar ifrån mig så var det till en början svårt att ta in det inträffade. Rökpelaren från branden hade jag i backspegeln nästan hela vägen hem!

Några länkar om det inträffade:
http://www.aftonbladet.se/vss/vasteras/story/0,2789,1103379,00.html
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=497945
http://www.vlt.se/index_bildrep.asp?version=497884

Resten av kvällen tillbringade jag i garaget.
Jag bytte kedja, tog bort växelväljare m.m. från min Raleigh så nu är den riktigt fin och clean!


När detta var gjort var det bara att palla upp Saaben och påbörja avgasrörsbyggandet tillsammans med farsan. Det kapades, svetsades, kliades i huvet m.m. innan det var dags för mig att åka hem.
Nu är det "bara" böjen över bakaxeln kvar innan jag tar tag i rosten som jag hittade under bilen!
Aldrig får man vara nöjd!

Dagens låt:

The Maccabees – Precious Time

1 comment:

Anonymous said...

fy tusan vad läskigt! annars då tim, läget? jag kommer till tuna nästa helg, ska på josefins & ulriks bröllop. pratade med karin linse och vi sa att man kanske skulle hitta på nåt på fredagskvällen. kanske ett glas vin eller så. vore skoj att ses. kram