Monday, June 18, 2007

Magenta








Foto:Ida Alander

Helgen har verkligen varit till behag.
I fredags så vart det gårdshäng på söder.
Det var ett glatt gäng som hade samlats upp för lite skitsnack och mående.
Jag gick hem rätt så tidigt eftersom jag skulle upp med tuppen dagen efter.

Klockan ringde redan 08:00 på lördagsmorgonen. Anledningen till att jag skulle upp så tidigt en ledig dag var att det nalkades rakt-fram-åka på Kjula flygfält.
Jag kokade kaffe och packade ner en burk med bönor och några folkisar innan Hellfors, Jakob och Mattis kom och hämtade upp mig. Innan vi åkte iväg till Kjula så ”hookade” vi upp med Hatten som skulle åka HD till träffen istället för svenssonkärra som vi andra.

Väl framme så knäckte jag och Mattis varsin ”folkis” och sedan startade vandringen bland alla bilar. När vi hade gått varvet runt, snackar med ett antal entusiaser m.m. så satte vi oss vid läktaren för att se på rakt-fram-åkat. Det var imponerande att se vissa bilar åka iväg från starten likt skjutna ut en kanon! Bilarna som jag fattade tycker för var en Volvo P1800 med V8:a och kompressor och givetvis alla bubblor som körde på bakhjulen! RESPEKT!
Efter några timmars mående i gröngräset så märkte jag att det stramade lite lätt över pannan!
Sol, flygfält och lätt vind gör att man inte märker att solen tar hårt på en.
Resultatet av detta blev en tomatröd Tim. Jag såg ut som en engelsk turist som varit på Ibiza i ett par veckors tid, konstant dyng… d.v.s. inte så fager.

Väl hemma så var det bara för mig att ställa mig i duschen och sedan smörja in ansiktet med kylbalsam för att därefter knalla till Idas 30-års fest. Jag fick väl en eller två kommentarer om mitt nya, röda utseende men vad gjorde det eftersom det serverades ädla drycker och sjukt god/stark mat som Idas bror gjort! Kvällen var väldigt behaglig och rolig. Det löstes världsproblem och skämtades friskt, kanske lite väl friskt med tanke på att en snubbe lackade ur och gick hem. Tur att jag inte var delaktig i det… Hahaha!

Söndagen var av förklarliga skäl en lite lugnare tillställning.
Dagen till ära bestämde sig Veronicas kropp för att ge efter och låta viruset ta över.
Hon låg med feber och allmänt omående i sängen hela dagen. Jag såg till att hon fick i sig mat, glass och halstabletter. Utöver det så upptäckte jag att ”goffen” var vattenfylld efter nattens skyfall. Darn! Måste vara dräneringen till takluckan som är igensatt. Snabblöste detta problem genom att slänga ett par tidningar på golvet.
Kvällen avnjöts framför datorn. Han med att kolla på The Illusionist och ITSFUN STORY.

Idag, måndag, känner även jag att allt inte står rätt till i kroppen.
Hoppas att jag inte blir sjuk för då är risken att både jobbet och midsommarafton blir lidande.

Dagens låt:

Rocky Ericson - Night Of The Vampire

/Krabban

2 comments:

Anonymous said...

En bild på Tomat-Tim önskas. May I? För övrigt en oerhört härlig upplevelse att läsa bloggen som vanligt. Må med dig själv!

Ankaret said...

Självklart Calle! ENJOY :
http://gallery.graystone.se/d/5368-2/20070616_0019.JPG