Wednesday, July 04, 2007

Kuckelimuckers – del 3

Kommer ni ihåg min vän Murphy?
Han bestämde sig för att hälsa på hos mig igen.
Trots att han var objuden så stod han helt plötsligt där, i dörröppningen, och spred sin olycka över Saaben.

Allt jobb med bilen gick bra enda tills jag skulle ta första provturen.
Motorn hoppade igång utan att tjura, så jag varmkörde den innan det var dags att kolla så att växlar m.m. fungerade som det skulle. Inget läckage eller strul med växellådan, men dock med laddtrycksstyrningen! Mitt
APC-system bestämde sig för att det inte skulle vara roligt att köra bilen nåt mer. Upp till 0,6 bar gick det okej, men efter det så var det stopp och belägg!
Enligt APC-systemet så spikade motorn, fast så inte var fallet. Nu hade jag inte tid med att felsöka skiten så jag drog bort strömmen till magnetventilen och körde hem bilen med enbart grundladdtryck. Kan säga att det är stor skillnad på att köra denna bil som original och med 1,3 bars laddtryck! Jag vill inte ha den original! Tänkta ta tag i problemet idag, efter jobbet, då jag i alla fall ska till viken och slänga på Toppolan. Ska försöka med att byta ut knacksensorn och APC-boxen för att se om det blir någon skillnad. Huvudsaken är att Toppolan kommer på och att vi kommer iväg till Malmö på torsdag kväll.

Dagens låt:
Rufus Wainwright - Slideshow

2 comments:

Jimmy said...

Lycka till med meket! fan det skall bli gött o se er på torsdag=)

Anonymous said...

Fan Tim. Du får börja kommentera min blogg också, annars vetifan om nån läser! ;) Have fun with Topp-Ola!