Tuesday, July 03, 2007

Kuckelimuckers

Här kommer fortsättningen den spännande, nervkittlande följetongen om Tim och hans möte med Murphys lag!

Gårdagskvällen bjöd inte på något motstånd överhuvudtaget!
Det är just detta som får mig att bli lätt nervös, för enligt lagen om alltings jävlighet så kommer detta att straffa sig senare! Nå väl … här kommer en liten bildserie om hur skrotet väl hamnade på rätt plats igen.


Packboxen smälldes på plats:














En ny trågpackning på plats (nej, jag glömde inte lägga på loctite) :















Kopplingen monterades (solfjädern spändes med ett bromsrör):















Motor & låda smälldes ihop innan det var dags att sänka ner skrotet:














Hemma igen:















Sedan var det bara resten kvar, nämligen sätta tillbaka kontakter, kylarslangar m.m.
Jag och far orkade inte med att göra klart rubbet, så stackars Saabapappa fick vackers stanna kvar i garaget en natt till.
Detta var synen jag såg innan jag släckte och gick hem:















Bilen hoppas förhoppningsvis igång ikväll om allt går som det ska, men som sagt man skall inte glömma bort lagen om alltings jävlighet!
/TJ

2 comments:

Jimmy said...

får hoppas MrMurphy låter komma ner hit problemfritt nu!

Ankaret said...

Damn right mannen! Skall försöka hålla den mannen kort framöver!

Önskar även att jag fick tid över till annat än meka med gamla skitbilar! Grr...