Monday, July 02, 2007

Murphy på besök.

Jag har haft en sjukt lugn helg.
Han med att göra detta under lördagen.
Ur med motorn:

















Tvätta motorrummet:
















Dela motor och växellåda:



















Nu är det bara att se till att få ta på en ny packbox till primären så man kan smälla ihop skiten igen.
Självklart så trodde jag att det var packboxen vid svänghjulet som var dåligt så jag beställde en sån innan jag hade klyvt motor och låda! Vilket misstag av mig. Nu får jag snällt knalla ner till Saab och köpa rätt packbox och tre liter växellåds olja istället. Fan! :)
Dagens låt:
Simian Mobile Disco - Hustler
EDIT:
Har varit till Saab och hämtat rätt packbox till den nätta summan av 157:- (Sjukt med tanke på storleken!)
Passade även på att köpa tre liter Quaker State - Super Quadrolube 75W på Micro.
Vi får väl hoppas att den gör sitt jobb i lådan...
Nu är det bara att hålla tummarna att inget jävlas mid mig. Tight deadline är alltid spännande!

2 comments:

Anonymous said...

hahahaaaaa. Hur fan kan du allt det där?!

Ankaret said...

Kan och kan... Trial & error!
Har en snäll far som glatt hjälper till när dylika experiment skall utföras, vilket är bra med tanke på att han är 7 resor händigare än undertecknad.