Friday, February 22, 2008

Det är högt upp till toppen.

Min kropp beter sig jättemäkligt nuförtiden.
När jag anstränger mig hårdare, t.ex. vid simning eller vid cykling med hög kadens, så stelnar mina muskler till och jag tappar all kraft! Mjölksyra direkt kan man säga.
Med tanke på att jag innan vintern cyklade, gick och sprang rätt skapligt så känner jag inte igen denna typ av kollaps som jag nuförtiden råkar ut för. Känns som jag är i sämre form nu än jag någonsin varit.

Ett steg i att försöka få lungorna och min slappa, bleka kontorskropp att må bättre är givetvis att konditionsträna vilket jag försökte mig på i går. På med underställ ,träningskläder och slitna skor sedan bar det iväg. Det tog väl ca. fem minuter innan jag kände musklerna stelna till och all kraft försvann. Trots detta så gav jag inte upp, utan jag fortsatte kämpa på. När vi kommit fram till Vilsta raststuga så var jag tvungen att stanna och ta ett par "puffar" av min medhavda Bricanyl.
Detta är en astmatikers bästa vän vågar jag påstå…
Efter dopningen så var det bara att kämpa på igen. Jag var tvungen att ”puffa” en gång till innan vi var tillbaka hemma. Totalt så är rundan fem kilometer så jag får vara nöjd med min insats för denna gång. Efter denna joggingrunda vaknade en liten djävul i mig så jag misstänker att jag kommer att ge mig på en runda i helgen igen. Planen är att det skall bli tre rundor per vecka som sedan varvas med lite styrka när tiden räcker till.


Det är en lång och tuff uppförsbacke till formtoppen men jag tänker inte ge upp.


Dagens låt:
The Magnetic Fields - California Girls

Äntligen fredag med allt vad det innebär.
Får väl se omdet blir till att gå en sväng till Raw i kväll.
Beror lite på hur trött jag är efter avslutat arbetspass samt om det är någon annan som är på?


Trevlig helg och ta and om er!

/TJ

1 comment:

Anonymous said...

Skönt med lite kondis, kompis! Den där kontorskroppen börjar jag komma ganska bra i fas med, och det skrämmer mig! Jag är van att springa fram och tillbaka och gå ca: 15000 steg om dagen. Nu är den enda kondition jag får, springet till faxen och tillbaka (ca: 10 meter tur och retur) och det är ju inte jättemycket. Elvis har inte varit sugen på långpromenader nu i kylan, men i vår åker hojen fram, och då blir det åka av jävlarimej! /Euskefeurat