Monday, February 11, 2008

Ljuva toner & träsmak.

Bilden lånad från dn.se

Lördagen gick i musikens tecken.
Två konserter betades av och båda var fin-fina!

Första konserten jag var och lyssnade på var en klassisk historia som Eskilstuna Symfoniorkester bjöd på. Temat var Film- och teatermusik och exempel på stycken som framfördes var Fantomen på Operan och Sabeldansen för att nämna ett par…
Konserten var riktigt mäktig och skapade ett märkligt sug efter att själv lära sig att spela.
Dagens andra konsert var med det legendariska bandet The Cure!
Konserten var en riktig Cure-kavalkad! Gubbarna mäktade med hela 36 låtar!
Personligen kunde jag skitit i första timmen eftersom jag tyckte att det var en lam tillställning på scenen. En annan sak som var lite trist var att ett gäng med idioter inte ville sitta på sina plaster, utan dom stod upp och retade gallfeber på ett gäng förväntansfulla fans.
Idioterna blev tillsagda ett antal gånger, men vägrade sätta sig ner.
Dom bjöd till och med på lite taskig attityd i form av ”No way! Jag kommer inte att sätta mig!” när en vän snäll och trevligt bad dom sätta sig. Nice!
Jag hoppas att tjejen med ljus page och killen med rakad skalle får flatlöss eller nåt annat otrevlig som straff för den taskiga stilen.
Under andra timmen så tyckte jag att konserten lossnade.
Vet inte om det berodde på att idioterna nu fått tillträde till golvytan fram eller om det dom lite äldre låtarna som gjorde det hela till en trevligare tillställning. Skit sak samma, konserten var helt okej och än kan gubbarna bjuda på en fin Show! Imponerande!

I går så passade vi på att åka till Grafikens hus och kolla in om dom hade någon litografi till vårat vardagsrummet. Givetvis hade dom det! Nästa lördag får vi hämta hem en fin litografi signerad Erik Wessel-Fougstedt. Den kommer nog att sitta som en smäck i vardagsrummet.
Dagens låt:
Pale Young Gentlemen - Clap Your Hands
/TJ
BTW. så fick jag två starköl och ett glas rött igår. Det smakade gott, men inte så gott som jag trodde det skulle smaka. Strange!

2 comments:

Anonymous said...

hejhej jag har lagt bud på en fiol...

Anonymous said...

Hahahaha.. du är galen!