Tuesday, November 25, 2008

Blossa 08 Blåbär

Igår korkades en flaska Blossa 08 Blåbär upp och precis som föregående år så var förväntningarna högt ställda.

Tyvärr så måste jag säga att årets smak inte föll mig på läppen.
Doften var rätt ordinär... Det doftade helt enkelt glögg med en svag ton av vanilj och kryddnejlika. Smaken var till en början också rätt ordinär men rätt snabbt så kom den parfymerade smaken av någonting som jag antar skall vara blåbär och sedan avrundades det hela med en värmande alkohol touch. Visst är flaskan tilltalande och konceptet roligt men jag rekommenderar Blossas Starkvinsglögg istället, för det är så en bra glögg skall smaka, eller varför inte Snälleröds Starkvinsglögg (den är eko).

/TJ

1 comment:

Jimmy said...

blev också ganska besviken faktiskt.hade väntat mig en smaksensation vilken uteblev=/