Monday, November 24, 2008

Äventyrare i vardagen.


Så fort jag klivit utanför ytterdörren och dom kalla vindarna gripit tag om mitt ansikte befann jag mig inte på Ruddamssgatan utan på Nordpolen!
Mina Graningekängor greppade bra på det hala underlaget och jag pulsade mig igenom snövallarna. Mitt mål var att med livet i behåll komma fram till min slutdestination.
Den kalla snön piskade mig i ansiktet och vädret bjöd på hårt motstånd men skam den som ger sig...
30 minuter senare lyckades jag med stelfrusna fingrar öppna dörren till baracken. Jag hällde upp en kopp med varmt kaffe och började sakta men säkert tina upp…


Ny vecka – nya äventyr. Underbart!

Dagens låt:
jonathan johansson - en hand i himlen


/ TJ Ank.

PS! Tack Roger för en förträfflig tillställning i fredags! Det var kanon.

2 comments:

Carl said...

Snön är fin och skön, men vinden och den isande kylan är inte lika trevlig...

Ankaret said...

Det är bara att dra upp halsduken och traska på. Tycker det är rätt trevligt när det isar på.