Monday, November 10, 2008

Synen! Vart är du?

Helgen v.45 bjöd på en hel del trevligheter.
Fredagen var lugn och skön. Efter jobbet fick jag i mig lite mat och vin annan det var dags för oss att knalla ner till Raw för att bevittna en av årets bästa konserter. Jag hade verkligen inga större förväntningar på Detektivbyrån men jävlar var ynglingarna kunde leverera! Får ni chansen att se dessa gossar så tveka inte.

Eftersom fredagen hade varit rätt lugn så påbörjades lördagens projekt tidigare än väntat. Vi fixade överdrag till utemöblerna, ”vinterkläder” till träden på terrassen m.m. innan det var dags att börja tänka på kvällens äventyr. På schemat stod både inflyttnings – och födelsedagsfest samt TBGWO på Raw.
Festen hos Karin och Matte var, precis som sig bör, trevlig och en massa härliga ämnen avhandlades.
Klockan tickade på i en vansinnig takt och rätt vad det var så stod vi i en lång kö utanför Raw. Ca. 30 minuter senare stod vi äntligen i värmen och stämningen var på topp! Det är verkligen märkligt hur TBGWO klarar av att skapa den stämningen och glädjen som dom gör! Vi snackar Eskilstuna här och det är fan inget lätt jobb vågar jag påstå!
Precis alla dansade med ett stort leende på läpparna, viftandes med glowsticks m.m. Underbart.
Något som inte var så underbart med denna kväll var dock den totalt sinnessjuka strålkastaren grabbarna hade riggat upp! Vart hade ni fått tag på den? Den måste ha förbrukat lika mycket energi varje gång den blinkade som en normalstor industri förbrukar under ett år! Jag är fortfarande synskadad efter att gång på gång lyckats med konsttycket att titta in i skiten.
Snälla TBGWO – Lämna den atomdrivna strålkastaren hemma nästa gång…


Bild på ljuset och stämmningen (lånad från http://www.etuna.se/):


Söndagen påbörjades precis som lördagen tidigt. Frukost framför dumburken och sedan iväg till ”viken” för att fira av far. För att inte komma tomhänt så tog jag med mig en flaska ekologisk starkvinsglögg till far.
Av hans humör att döma blev hän nöjd.

Några timmar senare så var det dags att möta upp två snubbar från Hallstahammar som skulle kolla in min Golf. Nej, jag ska inte sälja den utan jag ska låta någon som kan konsten att spackla och slipa se över ojämnheterna.
Själva titten gick snabbt och överlag så verkar det positivt. Nu får vi bara se när jag ska ”traila” bilen till Hallstahammar och om jag till och med ska låta dom lacka bilen… Spännande värre.


2 comments:

Ines Karin Helena Roskvist said...

Du kommer få synen tillbaka. Tanken var att använda den vid ett tillfälle enbart men eftersom allt annat ljus bara dog så fanns det inga andra alternativ. Jag hatade fanskapet med och lovar att aldrig ens nämna ordet strob igen.
Hoppas att det räcker som ursäkt och att du kommer tillbaka den 6 dec.

Ankaret said...

Hahaha... Alltså det var samtalsämnet Nr.1 på vägen hem. Alla led av taskig syn! Helt galet vilket tryck det var i den. Självklart kommer jag att stå på dansgolvet den 6 dec! Var så säker! Tackar för en fin-fin kväll.