Wednesday, November 07, 2007

Pinto

Så har jag blivit ägare till en till vit bil!
Nu så har jag tre stycken vita rackare att ta hand om.

Det senaste tillskottet är en Ford Sierra 2.0i Sedan –88.
Bilen är riktigt fin och har levt ett stillsamt liv hos Veros föräldrar dom senaste fem åren.
Nu är det slut på det stillsamma livet! Jag välkomnar Sierran till Camp Bredhäng!
Med tanke på att vintern är stundande så kommer det att bli riktigt trevligt att halka omkring med en bakhjulsdriven Ford med den klassiska Pinto-radfyran! Jag behöver bara ställa in ventilspelet, byta ett par länkarmsbussningar och slänga på vinterdäcken innan vi är redo att möra kung Bore!

Utöver detta har det väl inte hänt så mycket i mitt liv.
Eftersom Calle undrade lite över kastanjerna så kan jag avslöja att jag inte plockade kastanjerna själv, utan dom kom direkt från Coop.

Hur tillagade vi dom då? -Ja, vi rostade dom på saltbädd i ca. 20 minuter, sedan åt vi dom med smör och flingsalt.
För dom som har funderat på att plocka kastanjer, för att sedan smaska i sig dom, kan jag avslöja att dom vanligast förekommande kastanjerna i detta avlånga land, hästkastanjer, inte är ätliga utan man får helt enkelt bita i det sura och köpa dom i affären (om man inte bor i södra Sverige där det faktiskt kan växa äkta kastanj).

Dagens låt:
Jimmy Castor Bunch – It´s Just Begun


/Ank

2 comments:

Ronnie said...

Spännande! BIld på nytillskottet, kanske?

Bra dagens låt, för övrigt! :-)

Ankaret said...

Här kommer en bild:
http://www.geting.se/viewimage.php?image=70492-sierra.jpg