Thursday, November 01, 2007

Step-by-step...

Nu är äntligen stegtävligen på jobbet över!
Mitt mål var att snitta 8000 steg om dagen och det fixade jag relativt lätt.
Eftersom jag gått 353463 steg under denna månad har jag alltså snittat 11402 steg om dagen.
Det blir ca. 23 mil jag knallat under dessa dagar.
Även fast tävlingen nu är slut så kommer jag att fortsätta ha min stegräknare till vardags.

Detta eftersom jag då kan hålla kolla på att jag rör mig tillräckligt om dagarna.
Lätt att det inte blir så mycket rörelse när man sitter på ett kontor hela dagarna…

Dagens låt:

David Bowie - The man who sold the world

/Crabman

3 comments:

sugplopp said...

Eh, min pappa cyklade torshälla runt i kexchoklad-jacka för några år sedan, innan honom var det en pajsare på enhjuling som cyklade runt och spelade gitarr.

Snart har vi en tim som flinar ner mot höften när han kommer in på kaka och berättar hur många steg det är från kvarteret smörblomman till disken.

Töntigt? Byfåne?

You tell me...

:D

Ankaret said...

Hahaha... SNART? Jag finns ju här redan! Skrämmande men sant. BTW så blev det 17940 steg igår, så håna mig bäst ni vill ;)

Anonymous said...

Det är fan inte illa att gå så pass många steg när du sitter och mår (?) på ett kontor dagarna i ända. Stolt över dig mannen! En annan snittar runt 17.000-20.000/dag men jag har ju ett jobb där man kutar runt en del. Vad tycker du om Maximo Park? Trevlig helg kompis!