Monday, December 10, 2007

Coconuts

Ännu en helg avverkad.
Fredagens julbord med jobbet var en höjdare.

Även fast jag inte hade så stora valmöjligheter på Tingsgården så smakade maten bra och snapsen och julölen satt precis där den skulle!
Efter maten så gick vi i samlad trupp till bowlinghallen och betade av ett par serier innan det var dags att inmundiga lite mer ädla drycker i baren.
Kvällen slutade på Raw där det var rätt dåligt med folk, men vad gjorde det när humöret var på topp! Avslutade kvällen med att hälla ut någons drink… Nog om det!

Jag skulle ljuga om jag sa att jag var pigg på lördagsmorgongen, så jag lägger korten på bordet och säger som det är – Jag var bakis som en… ja, jag vet inte vad, men trött var jag i alla fall! Det fina var att vi skulle ner på stan och julhandla! Nu gick visserligen julklappshandlandet förvånansvärt smärtfritt, men det var med lätt ångest jag knallade runt på stan. På lördagskvällen så var det dags för våran årliga glöggbjudning med tillhörande julklappsutdelning. Stämningen var på topp även fast vissa diskussioner urartade en aning. Hahaha! När vi kom till punkten – julklappsutdelning, så blev det jubel när Peppe öppnade sitt paket! Det innehöll fem kokosnötter som genast skulle öppnas med hjälp av hammare och skruvmejsel. Jag undrar vart dom tog vägen senare eftersom jag inte hittade alla igår när vi städade! Är det någon som vill lätta på sitt hjärta och tala om vart ni gömt nötterna så är det bara att hojta till.

Söndagen var en helt ordinär söndag med allt vad det innebär. Ångesten låt som ett täcke över mig och ville inte släppa taget även fast jag försökte mig på att göra roliga saker som att renovera toppen till Forden, strippa min cykelram på lack m.m. Det var bara att se sig själv som besegrad och låta söndagen vrida om kniven lite extra.

Dagens låt:

A Sides - Cinematic

1 comment:

Anonymous said...

Tim. Det är ett sant nöje att läsa om dina eskapader. Månad efter månad och dag efter dag. Jag mår!