Friday, December 14, 2007

Snabbtransport

Ja jäklar! Fredag igen!
Igår var vi till Stockholm och hämtade hem en soffa.
Det var med expressfart jag körde upp till Östermalm med våran hyrbil.
Vi slängde snabbt in soffan i Viton och påbörjade färden tillbaka mot Eskilstuna.
Eftersom vi var lätt efter i schemat så fick automatlådan jobba bra mycket.
Vero ringde och förvarnade hyrfirman att vi skulle bli lite sena, men som tur var blev vi bara 15 minuter försenade. Jag är imponerad av dagens skåpbilar och inte är dom törstiga heller…

Väl tillbaka hemma så försökte vi oss på att möblera efter alla konstens regler, och jag tror faktiskt att det kommer att bli riktigt bra. Måste bara bli av med min gamla soffa innan den riktiga harmonin infinner sig i lägenheten. Är det någon som är sugen på en 3-sits soffa (Hollywood från Mio) i ljusbeige manchester så är det bara att hojta till.

Ikväll så blir det lugna gatan för min del.
Tar nog och värmer på lite glögg och sedan är det soffhäng som står på agendan.
Imorgon så är det dock festligheter som står på schemat!
Vi skall till Uppsala för att uppvakta två vänner som fyller jämt (30 och 40)!
Hoppas Uppsala visar sig från den bästa sidan.

Dagens låt:
Black Francis – Captain Pasty

Trevlig helg!
/TJ

2 comments:

Jimmy said...

Härligt med ny soffa! du kommer finna mig där i tid och otid bara hängandes med en julöl i handen nu i jul!

Anonymous said...

Jag förväntar mig dig i den mannen, och givetvis med en bira i handen.