Thursday, June 26, 2008

Livet lever på.

Har cyklat på ”scotten” några dagar nu och jag måste säga att dom nya hjulen fungerar fin-fint.Har dock ett par saker kvar att göra med cykeln innan jag är nöjd. Jag skulle jag vilja byta ut bakdrevet mot ett 17t (kör med 15t idag) och sedan skulle vilja byta ut styret mot ett så kallat bullhorn-styre.
När dessa saker är fixade får jag nog se detta projekt som klart.


Jag har två arbetsdagar kvar och sedan går jag på en välförtjänt semester.Jag tänkte börja den i bästa stil, nämligen med en 30 års fest. Det är Mr. Hellfors som ska firas av. Efter det så bär det av mot Roskilde Festivalen med allt vad det innebär. Underbart!

Har hunnit med att prova lite ädla drycker också.
Dagen innan midsommar provade vi Pannier Brut Tradition.
En budget Campagne för 179:- som helt klart får anses som prisvärd även om jag tycker att Rotari Brut Riserva gör jobbat minst lika bra till ett betydligt lägre pris (98:-).

Panniers doft var frisk, brödig och en massa gröna äpplen.
Dock tyckte jag att den kändes lite unken efter ett tag.
Smaken var torr, frisk, lätt brödig, citrus, gröna äpplen och med en eftersmak av vaniljfudge. Bra syra.

Om nu Pannier inte var någon höjdare så var midsommardrycken desto bättre.
Jag stuntade i Bellman 6,0 och körde med nödraketer (Åbros Ekologiska 2:8:or) , OP Anderson till snaps samt Menetou-Salon 2007 & Billecart-Salmon Brut Réserve som ”slentriandricka”.
Ibland känns livet lite väl bra för att vara sant.

Billecart-Salmon Brut Réserve gjorde mig verkligen inte besviken!
Mumma vilken god "skumpa"!
Doften var blommig och somrig med en hel del grape och äpplen.
Smaken var väldigt frisk, brödig, fruktig (grape, äpple)...
Vill ha mer! Mer!

Känns som att man alltid borde ha en flaska Billecart hemma i kylen för man vet aldrig när man måste fira nåt eller bara stilla suget efter frisk skumpa.

Vad det gäller Menetou-Salon 2007 så var in till SB i förrgår för att köpa på mig ett par flaskor men tyvärr så var dom slut i Eskilstuna.
Än en gång så verkar det som SB saldouppgifter inte stämmer med verkligheten.
Gillade verkligen det vinet. En typisk sauvignon blanc med allt vad det innebär och till ett bra pris också.
Perfekt att ha tillhands när man sitter utomhus i solen.
Om ni får chansen att lägga vantarna på detta vin så tveka inte.

Dagens låt:
Fleet Foxes - White Winter Hymnal

/TJ

1 comment:

på femte våningen said...

Rotarin var utsökt! Hur var det nu, när tänkte du Malmö?