Monday, August 04, 2008

Flängande helg.

Det har varit en riktigt trevlig helg.
Fredagen blev precis så trevlig som jag hoppats på. Vi kom ner till Norrköping i god tid och vi han till och med en liten förfest, med betoning på liten, innan vi masade oss till folkets park.
Väl framme kunde vi snabbt konstatera att öltältet var det minsta vi någonsin sett och att hälften av publiken hade samma vätskebehov som vi. Resultatet var klaustrofobiskt. Som tur gick väldigt många ut därifrån när konserten började. Själva konserten var helt okej. Ljudet var riktigt bra och så även låtarna. Tråkigt nog var det inte så mycket folk där, samt att jag festade sönder mina älskade ”pilotisar”, men, men vi hade roligt trots allt.
Efter konserten gick vi till efterfesten på Bommullsfabriken där vi höll igång tills dom stängde. Eftersom det blev så pass sent så råkade jag floppa hotellfrukosten dagen efter. Well, det var bara att checka ut och ta sig en kopp med surt kaffe på järnvägscaféet istället.




Väl framme hemma så var det bara att sanera sig, få i sig lite mat och sedan sätta sig på tåget igen. Denna gång gick färden mot Stockholm. Eftersom Anton, Folxam och Jet var i Skogås och repade och åt mat hos Jet så fick jag snällt sätta mig på O'Learys och dricka öl. Han med två bira innan ligan dök upp och vi i samlat trupp gick till ett billigt hak i närheten. Allt fler människor dök upp och stämningen var på topp. När haket inte ville veta av oss länge gick vi vidare till Glen Miller Café. Vi var väl inte dom populäraste människorna då vi hade lite svårt att vara tysta under tiden bandet spelade, men efter bandet gått av scenen tog vi över stället totalt. Det blev stämsång m.m. fram tills dom stängde. Glada i hågen gick vi sedan till bussen som tog oss hem till Jet. Jag somnade tämligen omgående på golvet och sov sött fram tills det var dags att titta på formel 1.
Det tog inte lång tid innan hungern tog överhanden och vi bestämde oss för att gå iväg och äta pizza. När den utsökta pizzan väl var uppäten så var det dags för mig att åka hem till E:a. Resten av dagen/kvällen gick i slappandets tecken.
Föst var han glad...

...och sedan somnade Anton.

Nu tänker jag ta det lugnt fram tills det är dags för rejsa-träffen på Sturup Raceway helgen vecka 34.

2 comments:

Anonymous said...

Kul att helgen blev lyckad, man! Nästa gång är det Hägerstensåsen du åker till och mår! Får se om man har fått ordning på lägenheten då ;) Flyttar in 1 sept. Välkommen!

Ankaret said...

Hallå Cal. Det låter trevligt. Tackar för inbjudan. I´ll be there.