Friday, December 16, 2005

Bogaloooo...

Fredag! Äntligen fredag (051216)!

Känns som livet leker en dag som denna!
Fredagar har en speciell känsla. Helt klart den bästa veckodagen om ni frågar mig.

Vad har jag gjort sedan sist då?
Igår (051215) så passade jag på att julhandla lite. Japp! Hittade en julklapp till min kära Veronica. Vad det var kan jag tyvärr inte skriva här eftersom hon kan läsa detta. :)
Efter en lyckad julhandel så åkte jag till systemet för att köpa glögg och julöl till julafton, men döm om min förvåning när allt jag var ute efter var slutsålt!
Känns lite typiskt faktiskt men vad gör man…
Det var bara att ändra på planerna och köpa ”vanlig” starkvinsglögg (spetsad med cognac) och några Nils Oscar Julöl.
Julölen kommer jag att ”lyxa” med nu till helgen så jag får väl köpa mer någon annan dag.

Ikväll så blir det middag på Jernberghska med Cheeta och Ida men innan vi går dit så ska vi dricka lite glögg. Efter middagen så ska, i alla fall jag, till Nybron för att kolla in Ronge som kvällen till ära ”spisar” skivor. Kommer med största sannolikhet bli en riktigt trevlig kväll.

Lördagen är väl inte riktigt lika spikad men det blir i varje fall ”bubbel” och bastu ute vid ”Country” på förmiddagen. Kvällens aktiviteter är inte fastslagna vid skrivande stund.

Dagens bild:





















Återkommer med ”äventyrsberättelserna” på måndag.
Till dess, må i vind.
/Tim


No comments: