Tuesday, December 13, 2005

FM-Modulator

Igår (051212) så bestämde jag mig för att åka och fixa in min nya FM-modulator i lupon.
Fasiken va gött det skulle bli med MP3 dockning i bilen! Trodde jag ja!

Efter ett gäng svordomar så fick jag bort bilstereon.

Det verkade nästan som den var ingjuten i instrumentpanelen. Tyskarna vet hur man bygger tight!

När jag väl fått bort stereon så kunde jag konstatera det jag trodde från början, d.v.s. att den inte hade nån ”line in”. Jag skrattade lite med tanke på att jag hade omvandlaren i min hand.
Fram med mulitimetern för att se vart jag kunde få 12v samt jorden ifrån. Det var snabbt fixat.

Nu började det roligt. Jag kopplade in efter alla konstens regler. Testade så att den fungerade innan jag skulle stoppa tillbaka allt på sin plats. Den fungerade bara fin! Trevligt tänkte jag och började packa tillbaka allt där det hörde hemma. Men just när jag var som gladast så insåg jag att det inte fick plats med en FM-modulator innanför instrumentpanelen!
Kommer ni ihåg att jag skrev ”tyskarna vet hur man bygger tight!”? Ridå!
Dessa ingenjörer i Wolfsburg måste verkligen ha måttat in allt med hjälp av mikrometer!
Det var bara att inse att jag aldrig skulle få dit den.
30 minuter senare hade jag fått bort modulatorn samt fått tillbaka allt på sin ursprungliga plats, så om det är någon som är sugen på en FM-modulator eller en VW Lupo -99 för den delen, kontakta mig.
Kan även tänka mig att ta en Saab 900T 91-93 i inbyte men då behåller jag modulatorn.


Dagens bild (bilen som är till salu):














/tjipp

No comments: