Monday, December 12, 2005

Helgen kvar i bröstet!

Så var det måndag igen (051212)!
Tur att helgen var till behag så att man kan leva på dom känslorna ett tag till.

Vad hände i helgen då?
-Jo det ska jag tala om för er!

Eftersom jag bestämde mig för att ta en långweekend så påbörjades helgen redan på torsdag (051208). Som jag skrev innan så skulle jag till Uppsala för att hälsa på min flickvän samt gå på några konserter.
Torsdagens konserter utspelade sig på Kalmar Nation. Det var säsongsavslutning på Pangmusik. Banden som spelade var Film School och The National. Båda konserterna var till behag men The National (på bilden) överraskade med en av dom bästa konserterna jag ett i år! Riktigt, riktigt bra!
















Med tanke på hur mycket alkoholhaltiga drycker man fick innanför västen så var det ingen överraskning att man mådde som en gammal sjöbuse hela fredagen (051209).
Gjorde inte ett skit på hela dagen. Passade på att roa mig med pizza och TV i min ensamhet (Vero var på tjejmiddag) tills det var dags att ”nanna” kudden.

Lördagen (051210) bjöd på desto mer trevligheter än dagen innan.
Efter att ha kostat på sig en riktig sovmorgon så var det dags att ta tag i dagen.
Fick frukost på sängen dagen till ära! Tack Veronica!
När väl frukosten hade avnjutits så åkte Vero iväg till Fasterna kyrka för att förbereda sig inför julkonserten dom skulle hålla. Själv så satt jag snällt och väntade på att hennes föräldrar skulle plocka upp mig så vi kunde åka dit i samlad trupp. När dom väl dök upp så började jag känna mig lite konstig. Kändes som jag hade feber eller nåt. Skit sak samma. In i bilen och iväg mot Fasterna! Vi kom fram i grevens tid (kartläsaren i form av undertecknad var väl inte den skarpaste). Rättare sagt prick 16:00. Konserten var otroligt vacker. Tänk va lite klassisk musik kan göra för själen.
På kvällen så åt jag och Vero en stillsam middag med tillhörande öl innan vi knallade iväg till Regina teatern för att kolla på Frida Hyvönen. Konserten var väldigt bra. Helt klart årets svenska kvinnliga artist! Efter Frida så han vi med att se lite av Paris konsert också. Blev helt klart nostalgisk att se alla fjortisar hoppa runt framför scenen! Ha-ha-ha! Med tanke på att jag inte var världens piggaste snubbe så gick vi hem till Vero för att ta det lugnt efter alla dessa intryck. Vi gick och ”nanna” hyfsat tidigt. Skulle det inte varit för den ”trevliga” grannen som bestämde sig för att ha efterfest, 03:15 till 09:00, så hade jag väl varit pigg som en mört.

Söndagen (051211) var väl inte så rolig överhuvudtaget!Hatar att åka hem från Veronica. Tyvärr så måste man göra det i alla fall så jag tog mitt pick och pack vid 13 tiden och begav mig hemåt. Var hemma i Eskilstuna 1 timme och 10 minuter senare. Lupon pinnar på helt okej måste jag säga.
Efter att jag hämtat Fritz (katten) så bänkade vi oss på soffan.
Lampan släcktes redan 23:50. Zzz…



Dagens bild (katten Fritz):






















Det var allt för denna gången folks!
Må i vind /Tim

No comments: