Monday, December 19, 2005

Kallras!

Så var det helt plötsligt måndag (051219) igen!
Hur gick detta till… Eek!

Ska väl ta och summera helgen då.

Fredag (051216):
Åkte hem efter jobbet för att ge Fritz lite käk.När jag ändå var hemma så passade jag på att sanera mig, från topp till tå, och ta mig en liten ”stänkare”. Efter utförda aktiviteter så gick jag till Cheeta. Där möttes jag av ett glatt gäng i. Dagen till ära så hade Johanna släpat sig till Eskilstuna. Hon bor vanligtvis i Göteborg. Kul att träffa henne var det i alla fall!
Efter det lilla mötet så pallrade vi oss till Jernberghska för att få i oss lite mat.
Det blev en riktig festmåltid. Jag fick färkpasta med bladspenat och vitlök. Mumma.Till det så drack jag en öl och ett par glas chilenskt rödtjut! Mumma som sagt!
När maten väl hade fyllt våra bukar så rullade vi tillbaka till Cheeta. Med tanke på matintaget så var vi tvungna att ta oss en liten snaps för att smälta maten. Hahaha!Det blev både en och två snapsar av årets julsnaps innan jag knallade ner till Nybron.
På Nybron var det livat värre. Ronge och JP spisade skivor för kung och fosterland.
Trött i skallen gick jag hem vid två-snåret.

Lördag (051217):
Aj, aj… Skallebank var dagens tema!

Bakfull som en gammal sjöman som kommit över en tunna med rom!
Låg i sängen fram till16-tiden! Lyckades ta mig ut för att köpa en pizza.
Bestämde mig att jag inte skulle gå ut på kvällen men tyvärr så hade jag redan lovat Hatten i ett svagt ögonblick, så det vara bara att piggna till.
Efter ett kortövervägande med mig själv så slängde jag på musik, värmde upp glögg och bara mådde. 45 minuter senare var glöggen nästan slut och jag var på väg till Hatten.
Vi satt hon honom och spelade 8-bitars ett tag sedan gick vi över till Cheeta.
Dom hade uno-kväll men det tog inte så lång tid innan unospelandet hade bytits ut mot en regelrätt fest. Det var packat med folk och humöret var på topp.
Även denna kväll avslutades på Nybron. Lite lugnare än dagen innan dock.

Söndag (051218):
Lugnt och skönt i min lya.
Nåt annat hade varit otänkbart med tanke på att det var 4:e advent och allt.
Dagen tackar gick åt gudliga saker…
Var en sväng till Sovlik också. Kände att jag var tvungen att få i mig lite kaffe.
På kvällen så satt jag och babblade i telefonen mest hela tiden…

Mer än så hände det faktiskt inte.

Nu har en ny vecka börjat och julen står snart för dörren.
Kan nog bli en bra vecka.

Dagens bild (det är lite kallt på kontoret):



















Det var allt för denna gång.

/T

No comments: