Thursday, December 14, 2006

Förlikning.

Torsdag och gårdagens lussebak infinner sig fortfarande i mitt minne.
Det var riktigt trevligt att baka lite lussebullar.

Jag lät fantasin ta överhanden efter att jag gjort några lussebullar av klassikt snitt.
Den som jag blev mest nöjd med var lussekrabban och snakeboy.
Behöver jag tala om att dom smakade utsökt…
Lussekrabbban i all sin prakt










Sov några timmar längre inatt än vad jag brukar. Fick nog sova i nästan fem timmar, vilket får anses helt okej med tanke på hur skabbigt jag brukar ”nanna”.
Detta har resulterat att jag får en massa gjort på jobbet. Har skrivit ett miljökompendium som skall delas ut till alla anställda på jobbet. Detta är en del av miljöutbildningen som jag håller i.
Att sitta och mala en massa ”torra-fakta” timme ut och timme in vill jag inte, så det är därför jag get dom lite matnyttigt i form av ett kompendium istället. Förhoppningsvis väcker detta ett litet intresse hos människorna… Den som lever får se.

Diskussioner kommer det definitivt att bli med tanke på hur anti miljö alla är.

Imorgon är det fredag, igen, och då bär det av till Uppsala.
Har börjat förlika mig med tanken att svepa ett par bägare till helgen trots att jag var så anti innan. Kan ha att göra med att jag fått sova lite på saken… Hahaha!

Dagens låt:

The Album Leaf ”Always For You”

Goddagens!/T

4 comments:

Jimmy said...

lussekrabban är redan en klassiker!skall nog försöka utforma en dans kring det temat

Anonymous said...

Det finns ju redan en krabbdans! Den som alla riktigt coola hc-kids körde runt 97/98...man springer liksom sidledes och rör armarna upp och ned på ett ganska aggressivt sätt. Haha...riktigt läckert. Vi brukar kalla den "krabban" kort och gott.

Ankaret said...

Jag börjar skåda en krabb-hype!
Ronnie, du får visa mig dansen nästa gång vi ses... och Jimmy, skissa på en krabbdans av modernare snitt, gärna med skelande ögon (du vet vad jag menar).

Anonymous said...

Lussekrabban! hahahahahahaha