Tuesday, December 05, 2006

Insomnia 5.0

Mörker varvas med regn och vise versa.
Det är väl på ett ungefär så som livet ser ut i skrivande stund.
Mina sömnproblem har fortsatt och det börjar bli knäckande.

Som sömnlös så fungerar man inte som människa.
Man ligger vaken och klurar på livets trivialiteter m.m.
Det är inte bra för mig att göra det eftersom jag är expert på att fokusera på en massa negativa saker. Min räddning (och kanske undergång) har varit min MP3-spelare som har varit fulladdad med Max Richter, Sibelius, Albioni och Händel.
Som ni ser så har jag en fallenhet att gilla musik som går i moll, vilket i och för sig inte är något negativt, men när det kommer till mig så är det en hårfin gräns… Pest eller kolera?

Äh… nu sitter jag här och svamlar igen, det är nog tröttheten som gör sig påmind.
Dags att dopa sig med kaffe.

Dagens låt:
Händel - Largo ur Xerxes


/gibbon

2 comments:

Josefina said...

För att undvika att haman i exensiella frågor på sömnkvisten(som jag också lätt hamnar i)rekomenderar jag,förutom Mp3-spelaren:

*Tänk på hur din film skulle se ut om du fick göra en,vad skulle den handla om?Vilket soundtrack skulle den ha? Vilka färger,miljöer,skådespelare?

*Tänk på hur du vill inreda i ditt nya hem=)

*Tänk på det ultimata skafferiet,vilka produkter finns där?

*Tänk på vad du sulle göra om du hade aaaaaasmycket pengar.Tänk igenom de bilgrejer du skulle köpa,vilken bil du skulle ha ...etc

*Tänk på om det skulle börja brinna i din lägenhet,och du bara fick ta med dig fem grejer,vilka skulle det vara?

Hoppas några av dessa ganska ångestbefriande tankegångar hjälper dig i att slumra in. personligen tyckar jag att Film-tipset fungerar bäst.

Ha det gött!
/Josie

Anonymous said...

Hahaha... tackar för dom trevliga tipsen. Skall ta och anamma dom redan ikväll. Tror inte att cognac och starkvinsglögg är så bra i längden. Ses snart. /Tim