Tuesday, December 19, 2006

Memorylane 5

Sitter på jobbet och känner mig trött.
Än en gång så var det en natt av sömnlöshet…
Börjar bli lite knäckande att inte kunna sova p.g.a. jobbångest m.m.
Ska bli skönt att börja ett nytt år med nya äventyr måste jag säga.
Har bestämt mig för att göra något konstruktivt om inte alla pusselbitar faller på plats.
2007 kan bli ett spännande år på många sätt.

På tal om sömnlöshet så låg jag och tänkte på hur det kändes, såhär några dagar innan julafton, när man var liten. Man var full av förväntan och nervositet. Vad skulle tomten komma med i år? Skulle man få sitt 8-bitars TV-spel eller skulle det bara bli mjuka paket?

Denna tid var även den bästa tiden i skolan.
Det doftade glögg och pepparkakor i klassrummen, julmusiken var på i bakgrunden och man hade pyssel mest hela dagarna… till föräldrarnas förskräckelse. Fatta vilket skit man kom hemdragandes med!
Till råga på allt var föräldrarna tvungna att säga att det var ”såååååå fiiiiiiiint” med sina bästa mytomanstämmor. Stackare!

Vissa av barndomens pyssel åker fortfarande fram till julen!
Det är riktigt roligt att se alstren man lyckades åstadkomma när man var liten…

Nej nu är det nog dags för nostalgitåget att lämna mig innan jag börjar syssla med tomtepyssel på jobbet!

Dagen låt:
The Shins ”Phantom Limb”

Fridens!
/Tim 5 år

4 comments:

Anonymous said...

Hihi, fram med det röda filttyget, flörtkulorna (osannolikt namn egentligen) och piprensarna!

Ankaret said...

Hahahaha! Exakt! Fasiken va roligt det skulle vara.

Anonymous said...

Ut och köp lite pysselmaterial och glögg på lunchen, väl tillbaka på kontoret drar du på lite mysig bjällerklangig julmusik och samlar alla runt konferensbordet för lite pyssel och papp.. : D


Succé!!

Ankaret said...

Kanske vore nåt! Med tanke på att jag skall til bolaget då så kan jag passa på att köpa lite pyssel också.