Wednesday, April 25, 2007

Gruvlivet fortsätter!

Mulle-mek har fortfarande inte gått ur mig, så jag var till garaget igår för att fixa till höjden på bakvagnen. Sagt och gjort plockade jag ner fjädrarna och satte kapen i dom! Monterade tillbaka skrotet och insåg att jag var tvungen att plocka ner skiten igen för att göra om proceduren. Bilen var fortfarande för hög! Ner med klabbet och kapa igen! Nu blev fjädrarna så korta att dom inte håller sig på plats om man lyfter upp bakvagnen! Damn! Klurade på om jag skulle sätta wire som ”bumpstop” eller om jag skulle punkta fast fjädrarna i fjäderskålarna. Jag valde det senare. Nu såg bilen lite bättre ut men ändå inte helt perfekt.
Jag kommer dock att köra med bilen i detta utförande denna säsong, sedan blir det coilovers runt om! Han med att gasa på lite med bilen igår och jävlar vad rapp den har blivit. Det märks tygligt att den har blivit lättad ett gäng kilo. Den känns mycket rappare på gasen än min Saab TuRbo som har den dubbla effekten! Nu är det bara lättning av föraren kvar. Hahaha!
Ska ta och köpa etsande primer, spackel och slippapper i dagarna sedan är det bara att påbörja skitjobbet… Är det något jag inte är så förtjust i så är det slipjobb, men, men …

Om det är någon som vill hjälpa till med slipjobbet över några öl så är det bara att hojta till.
Om inte annat så kan jag bjuda på en åktur eller en bandag …

Dagens låt: The Mary Onettes - The Companion
/Mulle

2 comments:

Anonymous said...

"Nu är det bara lättning av föraren kvar." Haha, roligt =)
Jag hjälper gärna till met skitjobbet hombre, bara att tjoa till! Är ju fanimej gräsänkling i 2 veckor framöver fr.o.m. imorgon så jag har gott om tid!

Ankaret said...

Tjohoo ... jag ska ut till garaget redan imorgon, fredag, för att spackla lite på underverket. Vad säger herren om ett häng på terrassen på fredagskvällen?