Thursday, April 12, 2007

Virus

Så var man äntligen tillbaka på jobbet efter ett par dagars skräpande i bingen.
I måndagskväll så började jag må lite konstigt. Ont i huvudet, kallsvettningar och sist men inte mist värk i lederna! Hmm… det var inte så länge sedan jag hade exakt samma sak så jag bestämde mig för att försöka sova bort skiten. Nu gick det inte så bra som jag trodde utan jag låg mestadels vaken på natten och frös ömsom svettades. Lagom trevligt med andra ord.
När klockan ringde på morgonen och jag skulle kravla mig till jobbet så gick det bara inte. Jag fick på mig kläderna och intog en skål med gröt innan det tog stopp. Jag orkade helt enkelt inte röra mig. Bestämde mig för att stanna hemma och kurera mig istället. Hela tisdagen så låg jag på soffan och sov! Antar att det var bra med tanke på att jag mådde lite bättre igår.
Även fast jag mådde bättre så stannade jag hemma för att ta hand om mig.
Det ”fina” med att ligga hemma med kallsvettningar och värk var att jag han med att läsa ut The Dirt. Det var med sorg i kroppen jag läste ut dom sista sidorna. Jag ville helt enkelt inte att den redan skulle vara slut… För er som inte läst den så rekommenderar jag den starkt. Boken är både fascinerande och otroligt tragisk.

Givetvis så verkar det lite misstänksamt att inte komma till jobbet efter påskledigheten, speciellt med tanke på att jag nyligen hade exakt samma typ av sjukdomstillstånd.
Undrar vad det är för skit som drabbar mig gång på gång?
Det första man fick höra när man kom till jobbet var ”Så du är äntligen nykter nu?” och en annan sa ” "Vad var det du hade för fel denna gång då (med väldigt ironisk ton och lätt hånleende medan han frågade)?". Hahaha… Japp, det är verkligen härligt att vara på jobbet igen och man känner sig väldigt välkommen. Arbetsmiljön är verkligen på topp. Hahaha!

Skämt o sido så är det faktiskt skönt att vara tillbaka på jobbet. Känner att det finns en massa trevligt att sätta tänderna i och det är just det jag tänker göra.

Eftersom det redan är fredag imorgon så har jag bestämt mig för att ta det lugnt, d.v.s. ingen alkohol eller slarv. Det skall bli skönt att ta det piano. Hinner förhoppningsvis med att dra igång ”goffen”(om jag bara får tag på två nya bromscylindrar) och gör jag det så kommer jag vara en glad ”skit” med tanke på att banträffarna börjar snart.

Dagens låt:

Maximilian Hecker - Silly Lily, Funny Bunny

No comments: