Monday, April 16, 2007

Sol, grill och mående!

Helgen var nice! Riktigt nice!
(En mindre nice pryl hände men den skiter jag i att ta upp)


Fredagen var en randomkväll. Först hade jag inte tänkt att göra ett skit men efter att Tobbe ringde och undrade om det inte skulle vara en liten sammanstrålning hos oss så ändrades mina planer rätt snabbt. Som tur var hade jagvarit till bolaget strax innan och köpt mig en bag-in-box. Kvällen var lugn men trevlig. Visst slank det både ner whisky, öl och ett par glas vin, men överlag så var det lugnt och skönt. Tackar alla som dök upp och gjorde min fredagskväll till ett nöje.
Lördagen startade redan klockan 08:00 för mig! Sjukt att när man väl får sova ut så vaknar man upp tidigt piggare än en mört! Kokade kaffe och åt ett par knäckemackor innan jag åkte till Västerås för att köpa två nya bromscylindrar till Golfen. Väl tillbaka i garaget så var det bara att sätta igång med cylinderbyte m.m. Min insats i garaget var rätt moderat eftersom jag fick hjälp av far som tycket att det var trevligare att meka än att titta på. Även Ronge kom över med sin underbara Fiat 500. Riktigt nice att dona lite i garaget när man har sällskap.
Fick även på mina fjädrar, dämpare samt att bromsarna luftades. Kan fortfarande inte förstå att det gick så snabbt att lufta som! Verkar inte som det läckt ut någon bromsvätska alls!
Han inte med att få på hjulen på bilen innan mor ylade över att det var dags att äta lite mat.
Med tanke på vad klockan var så satt det som en fläskläpp med grillspett och sallad!
Underbart att grillsäsongen äntligen är påbörjad. Hoppas det kommer att bli en helsikes massa grillande både hos oss och nere på söder i år!

Well, well… när maten hade fyllt våra magar var det dags att åka hem för uppladdning av CA:s och Carinas inflyttningsfest. Jag laddade med lite vin och hockey (YES! MODO!) innan vi knallade över till festen. Festen var trevlig och det skapades en hel del historia i form av Kött-Hitler m.m. Måste försöka mig på att få Vero att ladda upp lite bilder på spektaklet…

Gårdagen var väldigt lugn för min del.
Jag kollade på Formel 1 och chillade på terrassen.
Hade planer på att ta mig ut på en cykelrunda men den rann ut i sanden av någon konstig anledning. Får ta tag i det idag istället. Kanske cykla till garaget, meka ett par timmar och sedan cykla tillbaka hem. Nytta med nöje med andra ord.

Dagens låt:
Feist – One Two Three Four

1 comment:

Johan F. Wahlberg said...

Hepp! Jag missade Kött-Hitler. WTF? :D