Thursday, January 03, 2008

Glädje & sorg.

Första dagen på jobbet efter den förhållandevis långa julledigheten.
Vore väl lögn att säga att man är pigg en dag som denna, så jag lägger korten på bordet och säger som det är – Jag är trött som fan! Anledningen till detta är att, jag likt alla andra, vänt på dygnet. Försökte verkligen att sova inatt men det gick bara inte. Låg och tumlade runt i sängen som en förvirrad delfin. När jag väl fått lite ro i kroppen ringde klockan och det var dags för mig att pallra mig upp. Känner ni igen det?

Ledigheten har bjudit på både skratt och gråt. Som tur är har det mest varit positiva händelser, men tyvärr har den hastiga bortgången av våran älskade katt Fritz legad i bakhuvet trots all glädje jag varit med om.
För att sammanfatta det inträffade kortfattat så blev lilla Fritz påkörd när han levde livet ute i Sovik. Självklart åkte vi till Strömsholm så fort det bara gick. Han fick dropp, blev röntgad m.m. Dagen efter fick vi samtalet jag önskar jag inte fått, nämligen att skadorna på våran lilla vän var allvarligare än dom först trott. Resten kan ni kanske lista ut… Vi åkte tillbaka till sjukan för att säga adjö till våran kära lilla innan han fick flyga till katthimlen. Det var otroligt hjärtskärande att se en så underbar, tillgiven och ung liten katt behöva sluta sina dagar på detta sätt. R.I.P Fritz! Du kommer alltid att förbli min favoritkatt!

Nu när vi inte längre hade någon katt hemma så var det inte roligt att komma hem till lägenheten. Den kändes otroligt tomt helt enkelt. När väl den värsta sorgen lagt sig så började vi smått diskutera om vi inte skulle se till och förbättra livet för någon annan liten katt.
Det tog inte lång tid innan Vero hittade ett kattpar som behövde omplaceras och resten är, som vi säger, historia. Nuförtiden ägs våran lägenhet av två katter vid namn Sixten och Aurora (nej , vi har inte döpt dom). Dom är jättefina och kommer säkerligen att trivas bra hos oss.

Vill även passa på att tacka Tobbe och Stina för en eminent nyårsfest!Maten var gudomlig, sällskapet det bäst tänkbara och sist men inte minst så var stämningen på topp! TACK!


/TJ

1 comment:

Anonymous said...

Hemskt att höra om Fritz. För jävligt helt enkelt. Att ha utekatter är ju ibland en liten risk :( Glad blev jag när jag läste att 2 nya katter mår i er lya. That´s the way! Fritz har det säkert bra nu också.