Monday, January 14, 2008

Tjohoo!

Gaaaaah… måndag igen.

Helgen har behandlat mig väl.
Fredagskvällen firades hemma hos Maria och Peter tillsammans med ett gäng glada vänner.
Grattis än en gång Peter på födelsedagen och tack Maria för busgroggarna…dom bet hårt!

Lördagen startades skapligt tidigt på grund av att en katt vid namn Sixten tyckte att det var dags att vakna. Han hoppade helt sonika upp i sängen och bet mig löst i nästippen.
Det var lika bra att lyda gossen så jag gick upp.

Efter frukosten så åkte vi till Saltå Kvarn får att köpa på oss lite trevliga produkter från deras butik. Vi passade även på att fika på deras café. Som en liten bonus så hade dom konsert på fiket med Trio Stravinskij. Dom spelade och berättade delar ur ”Historien om en soldat” (som skrevs av Stravinskij), ”Blommornas vals” (Čajkovskij ) samt ett par tangos av Piazzolla. Konserten var fin-fin, speciellt Piazzollas alster tilltalade mig. Sweet!
Lördagskvällen var ytters lugn och stillsam. Vi åt lite gott och sedan kollade vi på Darjeeling Limited. För er som inte sett den så rekommenderar jag en titt snarast. Mycket roligt film med en skön känsla.

Söndagen var precis som en söndag skall vara d.v.s. lugn och stillsam.Var en sväng till garaget och primade min cykelram. Senare på kvällen så åkte julen ut ur vårat hem! Pamg bom! Söndagen avslutades med pilotavsnittet av Twin Peaks.


Dagens låt:
Eric Malmberg - Jaget
Jaget

Lägg till i min Profil Fler Videos

No comments: