Monday, January 21, 2008

Renlevnad.

Helgens äventyr uteblev helt och hållet på grund av att jag har en så kallad vit månad.
Det var med lätt darr i rösten jag beställde in en lättöl till maten när alla andra beställde in flaskor med vin och gigantiska ”stora stark”! Samma sak när jag skulle ha en lättöl på Nybron… Nu var det inte så illa som det låter, utan det var rätt roande att kolla på alla alfahannar som tuppade runt och försökte locka till sig brudarna.
Lördagen var ännu lugnare. Jag var en sväng till garaget och plockade lite med cykeln innan det var dags att åka hemåt och ”fira” av en ensam, nykter lördag. På vägen hem så stannade på ICA Slagsta och köpte mig lite proviant samt fyra stycken alkoholfria öl. Döm om min förvåning när kassatjejen bad om att få se legitimation! Jag skrattade till lite och undrade om det verkligen gällde alkoholfri öl? Med tanke på hennes militanta sätt att säga Ja så halade jag snällt fram legitimationen… Lite roande var det att som 30-åring behöva visa legitimation när man köper alkoholfri öl. Resten av lördagskvällen var soft. Han med att kolla på Mash SF och Juno.


Även söndagen gick i PRO-stil. Jag och Vero knallade ner till Vilsta och gick en fin-fin tipspromenad. När jag stod och klurade på en fråga så hördes en bekant röst… och visst var det självaste Gubbgubbe som även han var ute och tipsade!
Även resten av dagen gick i samma lugna stil…

Det är trots allt inte helt fel att spola kröken då och då, för att inte tala om hur bra man sover och hur pigg man känner sig! Hörde jag någon säga Straight Edge?

Dagens låt:

Britta Persson – Teambuilding

Enligt personalen på Akropolis har menyn sett likadan ur i 24 år! No shit! Även tallrikarna har hängt sedan det glada 80-talet!


Cykeln SS-konverterad.


Korgar monterade.

2 comments:

Anonymous said...

Timi! Det låter som det är som att döden dö att vara utan alkohol. Suck! ;) Straight Edge, man! Gillar dina korgar.

Ankaret said...

Fan calle-banana! Det är dom att se döden i vitögat! Inget skämt alltså... Min vän Manuel sa detta igår - "That's what they call addiction". Han kanske har rätt! Hahaha!