Monday, January 07, 2008

Värdelöst vetande 5.0

Vilken rackarns helg det har varit.
Fredagen var lugn som en filbunke. Jag var till viken och tvättade lite samt kollade till mitt cykelprojekt. Jäklar vad sugen man är på att få nya fälgar till den nu. Önskar det kunde bli vår så man får trampa lite.

Lördagen var desto mer händelserik. Började dagen med att gå en sväng på stan, innan det var dags för oss att knalla till Fors kyrka. Anledningen till detta kyrkobesök var lilla Bobo som skulle döpas. Dopet var snabbt avklarat och Bobo var sjukt duktig. Givetvis bjöds det på en hejdundrande kaffekalas efteråt. Mätt i magen rullade jag hem för att förbereda mig på kvällens mayhem. Jag hade i ett svagt ögonblick lovat att hålla i en förfest, så det var bara att gilla läget och ställa upp. Runt 19 tiden var vi redan ett glatt gäng som mådde och dom alkoholhaltiga dryckerna flödade som aldrig förr… Väl framme på Raw kunde man snabbt konstatera att klientelet inte var riktigt det man är van vid, positivt menat alltså.
Konserten var riktigt bra. Blev överraskad över hur mustigt det lät.
Vet i och för sig inte om det hade med alkoholen i mitt blodomlopp att göra, då den typen av musik som Tyrant bjöd på normalt inte faller mig på läppen. Skit sak samma! Jag hade skitkul och det är väl det som räknas.
Efter konserten bjöd Coop på en hejdundrande resa i sin BMW 540 (jävlar vilken sång det var i åttan!).

Det gick mer på sniskan än rakt fram. Innan grabbarna skjutsade hem mig fick vi i oss lite nattvickning på Phoenix.

Som ni kanske redan förstår så var inte min söndag den roligaste!
Jag var fortfarande märkbart berusad när jag vaknade på morgonen så det var bara att bita i det sura äpplet och gilla läget. Mineralvatten, Ipren, chips och kaffe kan göra underverk ibland…

Dagens filmtjam:

No comments: